Zajęcia

PLAN DNIA

7.00 - 8.45 - schodzenie się dzieci - zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, zabawy integrujące grupę.
8.45 - 9.00 - przygotowanie do śniadania - porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
9.00 - 9.30 - śniadanie
9.30 - 10.45 - zajęcia  programowe
10.45 - 11.45 - pobyt na świeżym powietrzu lub zabawy swobodne w sali w przypadku brzydkiej pogody.
12.00 - 12.30 - obiad
12.30 - 14.30 - odpoczynek poobiedni - muzyka i zajęcia relaksacyjne, wyciszające, słuchanie czytanych bajek, dla chętnych leżakowanie.
14.30 - 15.00 - przygotowanie do podwieczorku, mycie rączek, podwieczorek
15.00 - 17.00 - zajęcia  dydaktyczne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych grupach.

17.00 - II podwieczorek

17.15 - 18.00 -z abawy dowolne według zainteresowań.  Oczekiwanie na rodziców.

 

Umiejętności 3-latka


WRZESIEŃ:
* idą do przedszkola
* dzielnie rozstają się z rodzicami
* wiem jakie imiona mają moi koledzy i koleżanki
* znam zasady obowiązujące w mojej grupie
* siedzę z nóżkami na kokardkę
* potrafię sam jeść


PAŹDZIERNIK:
* wpadła gruszka do fartuszka
* staram się aby w przedszkolu było ładnie - pomagam w sprzątaniu, rysuję obrazki, którymi dekoruję salę
* znam warzywa, które jem
* staram się samodzielnie ubierać i rozbierać, składam ubranka przed spaniem
* szal Pani Jesieni
* uchomor ma białe kropki


LISTOPAD:
* co nas chroni przed deszczem
* zabawy na pochmurne dni
* wiewiórka i jej zapasy
* niedźwiedź idzie spać
* wyprawa do lasu


GRUDZIEŃ:
* zima lubi bałwanki
* Hu! Ha! Ha! nasza zima zła
* wiem jak ćwiczyć w parach
* Mikołaj pakuje prezenty
* śpiewam przedszkolne kolędy
* choinka w naszej sali
* umiem robić bombki i łańcuchy na choinkę


STYCZEŃ:
* witam Nowy Roczek
* ptasie pszysmaki
* znam moje zimowe ubranie
* pomagam zwierzętom
* serce dla babci a medal dla dziadka
* poznaję ślady i tropy
*zabawy z babcią i dziadkiem


LUTY:
* dobro zawsze zwycięża
* słuchaj rodziców
* karnawałowe przebieranki
* bajki bajeczki
* gipsowe układanki
* dinozaury

* dzień i noc

* kolorowe sny


MARZEC:
* wiosna tuż, tuż ...

* czas zdjąć zimowe ubrania

* wiosenne hodowle

* kolorowe kanapki
* co służy do sprzątania
* narzędzia ogrodnika
* palemka, pisanka, kurczaczek
* zbliżają się święta


KWIECIEŃ:
* zwierzęta w gospodarstwie

* na polu i w kurniku
* w zgodzie z anturą
* czyste powietrze
* segrgujemy śmieci
* legendy polskie


MAJ:
* mja książeczka
* całuski dla taty, kwiaty dla mamy
* nasz dziecięcy świat
* wiosenna łąka
* znam kolory łąki

* domowi ulubieńcy 

* bezpieczna zabawa ze zwierzętami


CZERWIEC:
* przyjaciele z różnych stron
* dzień radości
* kim będę jak dorosnę

* znam kolory lata
* tęczowy świat

* czekamy na wakacje

* bezpieczne wakacje


Umiejętności 4-latka


WRZESIEŃ:
* ja i moi nowi koledzy
* zapoznaje się z zasadami panującymi w naszej grupie
* wszyscy się bawimy
* mój dom, moja ulica

* chcę być kierowcą

* bezpiecznie na ulicy i w samochodzie

* w jesiennym sadzie

* witaminki dla chłopczyka i dziewczynki

* jabłka, gruszki, śliwki... znamy te owoce


PAŹDZIERNIK:
* kolorowy warzywnik - zielony i czerwony

* zdrowie zamknięte w słoiku
* wiem kto mieszka w parku i lesie
* zwierzęta szykują się do zimy

* domowa spiżarka

* Pan leśniczy

* odloty ptaków

* z mamą w kuchni


LISTOPAD:
* z rodziną fajnie jest
* fotograf robi zdjęcia
* ubranie na jesienne chłody
* deszczowa muzyka
* papierowe zabawy

* mali artyści

* guzik z pętelką czyli krawcowa

* ciepło w nóżki


GRUDZIEŃ:
* wysyłamy list i paczkę

* Pan listonosz
* dokarmamy ptaszki

* kogo spotkamy zimą w lesie

* Mikołajowe prezenty

* kolorowe łańcuchy, aniołki i gwiazdki

* świąteczna choinka i stół wigilijny

* przedszkolne kolędowanie


STYCZEŃ:
* bajkowy kalendarz
* tydzień sportowca
* mrozem malowane

* czy śnieg jest biały
* zabawa z babcią i dziadkiem

* Dzień Babci i Dziadka

* bałwankowa rodzina

* bezpieczne zabawy zimowe


LUTY:
* bohaterowie naszych bajek
* bajkowy teatrzyk

* w karnawałowym nastroju
* skarby ziemi

* skąd się bierze sól

* chmurki chmureczki

* wyprawa na księżyc

* mój dzień


MARZEC:
* szukamy oznak wiosny

* marcowe kotki
* zakładamy hodowlę cebuli
* wiosenne kanapki
* w naszym ogródeczku

* wiosna w ptasich gniazdach

* wielkanocne zwyczaje

* koszyczek wielkanocny


KWIECIEŃ:
* zwierzęta na wsi
* ptaki na podwórku

* w gospodarstwie
* od buraka do lizaka 
* w lesie powinno byc zielono

* segregujemy śmieci

* Polska - moja ojczyzna

* stroje ludowe


MAJ:
* moja ulubiona książka
* bajkopisarz

* co piszcz w trawie
* portret rodzinny
* święto mamy i taty
* rodzinne gotowanie

* zwierzęta domowe

* Uwaga! niebezpieczne zwierzę


CZERWIEC:
* prawa dziecka
* dzieci na świecie

* kim będę, gdy dorosnę?

* poznaję kolory lata
* jedziemy na wakacje
* wakacyjne marzenia, pakujemy walizki

* bezpieczne wakacje


Umiejętności 5-latka


WRZESIEŃ:
* w moim przedszkolu
* przedszkolny savoir-vivre
* miasto i wieś - mój dom

* bezpiecznie na ulicy i w samochodzie

* oto ja - człowiek, moje ciało i zmysły

* akcja sprzątanie świata

* dary jesieni na talerzu

* witaminki dla chłopczyka i dziewczynki

* owocowo-warzywny talerz


PAŹDZIERNIK:
* w zdrowym ciele zdrowy duch

* ruch to zdrowie

* wszystko się zmienia - kolory jesieni
* czemu pada deszcz?

* od nasionka do drzewa

* leśne zwierzęta

* znam przetwory zimowe

* moje skarby, moje pasje


LISTOPAD:
* na starej fotografii
* kiedy babcia była mała
* mój nastrój, moja muzyka
* w rytmie deszczu
* przedszkolne graffiti

* mali artyści

* ubranie na jesienne chłody

* ogień, woda, powietrze


GRUDZIEŃ:
* wysyłamy list i paczkę

* jak komunikowanosię kiedyś a jak dziś
* dokarmamy ptaszki

* tropy na śniegu

* świąteczne porządki

* kolorowe łańcuchy, aniołki i gwiazdki

* świąteczna choinka i stół wigilijny

* przedszkolne kolędowanie


STYCZEŃ:
* jak wita się Nowy Rok na świecie
* miesiąc, tydzień, dzień
* co to jest śnieg?

* eksperymenty z wodą

* zabawa z babcią i dziadkiem

* Dzień Babci i Dziadka

* zimowe ubrania

* bezpieczne zabawy zimowe


LUTY:
* w teatrze

* sceny z naszych ulubionych bajek

* w karnawałowym nastroju
* mali arhelodzy

* u jaskiniowców

* dzień i noc

* gwiazdy, planety - wyprawa w kosmos

* na nieznanej planecie


MARZEC:
* w marcu jak w garncu

* szukamy oznak wiosny
* zakładamy hodowlę cebuli
* z wiosną dzieci rosną
* w naszym ogródeczku

* wiosna w ptasich gniazdach

* wielkanocne tradycje

* koszyczek wielkanocny


KWIECIEŃ:
* zwierzęta na wsi
* od jajka do kury

* pracowity dzień rolnika
* robimy ciasto

* co to jest ekologia

* skąd się bierze prąd

* Polska - moja ojczyzna

* kto ty jesteś?


MAJ:
* moja ulubiona książka
* w bibliotece

* co piszcz w trawie
* plener malarski

* święto mamy i taty
* pomagam w domu

* zwierzęta domowe

* Uwaga! niebezpieczne zwierzę


CZERWIEC:
* prawa dziecka
* dzieci na świecie

* wakacje tuż, tuż...

* przy ognisku

* kolory lata
* odwiedzamy szkołę

* do widzenia przedszkole!



ZAJĘCIA PROGRAMOWE:


Zajęcia z języka angielskiego

Cele językowe:

Materiały podstawowe:
Ricky the robot starter,1,2-Naomi Simmons-Pearson

Materiały dodatkowe:
Sing a Song Junior - piosenki po angielsku
Sing a Song Four Seasons in a Year

Mr Pumpkin and Other Funny Poems

Sing a Song -Specjal Days in a Year


Zajęcia: Rytmiczno-muzyczne

Ruch jest jednym z najbardziej naturalnych dziedzin sztuki. Podobnie głos i dźwięk, który towarzyszy nam od pierwszych chwil życia. Praca z ciałem i głosem daje możliwość wykorzystania naturalnej potrzeby aktywności dziecka i rozwojowi talentów muzycznych i tanecznych. podczas zajęć rytmiczno-muzycznych dziecko zostanie wprowadzone w świat dźwięków, rozwinie poczucie rytmu, nauczy się piosenek, wykształci słuch i pamięć muzyczną.


Zajęcia: Dzieci świata - wędrówki po kuli ziemskiej

Podróże kształcą, wiemy to nie od dziś. Dzięki nim poznajemy nowe kultury, zwyczaje i język. Stajemy siębardziej tolerancyjni, otwarci na świat i nowości, poszerzamy swoje horyzonty. Maluchy odwiedzą nowy kraj, poznając zwyczaje mieszkające tam dzieci.  Zajęcia są tak ułożone, by wiedza o danym państwie stała się łatwa do przyswojenia i mogła być wykorzystana poprzez zabawę. Nasze pociechy bawięc się poznają różnorodny, kolorowy świat.


Zajęcia: "ruch to zdrowie" 

Ruch jest jedną z najważniejszych potrzeb rozwojowych dziecka  W czasie wykonywania ćwiczeń ruchowych, udziału w grach i zabawach ruchowych rozwijają się wszystkie cechy motoryki tj. siła, szybkość, zręczność, spostrzegawczość oraz kształtują umiejętność określenia odległośći.


Zajęcia Plastyczne

Zajęcia plastyczne dla dzieci mają na celu rozbudzić wrażliwość na piękno, wyzwolić ekspresję twórczą oraz poszerzyć horyzonty poznawcze wśród dzieci. Takie zajęcia stają się nie tylko źródłem przyjemności estetycznych ale relaksują oraz dają radość z tworzenia. Rozwijają fantazję, pomysłowość i przyczyniają się do poznania otaczającego nas świata. Dzieci poprzez prace plastyczne wyrażają swoje uczucia, myśli oraz pokazują nam dorosłym niezwykły świat dziecięcych marzeń. Rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie czy inne przejawy tzw. sztuki dziecka, doskonalą sprawność manualną , w  ten sposób dzieci ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową oraz zdobywają podstawową wiedzę dotyczącą różnych technik plastycznych.


Zajęcia poznajemy przyrodę

Celem zajęć  jest zbliżenie dziecka do świata przyrody i poprzez poznawanie go dostrzegania jego piękna, nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi. Edukacja ekologiczna sprzyja też rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu, wpływa na rozwój uczuć estetycznych i osobowości, kształtuje cechy charakteru, potrzeby i zainteresowania.


Zajęcia "zabawa drama-myśli i uczucia"

Słowo drama pochodzi od starogreckiego drao- działam, usiłuję.
Drama angażuje człowieka całościowo, jego emocje, jego ciało i wyobraźnię. Rozwija umiejętności ruchowe oraz językowe. Dłuższy trening dramowy sprawia, iż jego uczestnicy stają się bardziej otwarci, spontaniczni, są aktywni i twórczy.
Drama aktywizuje umysł i emocje dziecka. Wiedza, którą dziecko zdobywa poprzez własną aktywność poznawczą i twórczą ma charakter interdyscyplinarny. Umożliwia rozwijanie wiary w siebie i własnych możliwości , rozwija słownictwo, kształci osobowość i indywidualny rozwój dziecka

 

Zajęcia: Opowieści biblijne

Chcąc, by dzieci zrozumiały otaczający je świat musimy sięgnąć do korzeni kultury i religi. Zajęcia te mają na celu zapoznanie dzieci z treścią Pisma Świętego. Dzieci poznają historie biblijne i najstarsze dzieje Świata, a także nauczą się najważniejszych wartości jakimi powinny kierować się w życiu. Celem nadrzędnym jest jednak ukazanie miłosiernego i dobrego Boga, do którego dzieci będą chętnie przychodziły i Jemu powierzały swoje troski i radości. Spotkania będą realizowane w formie rozmów, zabaw ruchowych i plastycznych oraz śpiewu. W pracy z dziećmi używana jest gitara klasyczna.